
MAGISKE
MR. KOONS
DEN
6 minutter lesetid

Koons´kunst er nøyaktig håndverk

CO2 utslipp 251 – 243 g/km (Blandet kjøring) Forbruk av drivstoff 11,0 – 10,7 l/100 km (Blandet kjøring)


Koons har lagt sjelen sin i designprosessen for denne helt spesielle BMW 8-serien. Det er ikke spart på noe og designet består av hele 11 farger fra blått til sølv og gult til svart. Blåfargen skal i følge Koons minne ham om evigheten i verdensrommet. Interiøret er selvsagt i høykvalitetsmaterialer og det fineste lær som kan kjøpes for penger. Ikke bare sitter du godt, men du sitter i en eksklusiv fargekombinasjon av av gradert rødt og blått, farger inspirert og adaptert fra superheltenes tegneserieunivers - og selvsagt M-logoen.
Designet har også elementer fra tidligere nevnte Warhols Pop Art-nisje og geometriske mønstre som finner sin naturlige plass blant BMW 8-seriens Grand Coupé. De fargerike og særdeles prangende linjene virker å være en overlevering fra Koons kunstneriske utsmykking av en BMW tilbake i 2010. Da dekorerte han en BMW M3 GT2 med sin kunst. Bilen stilte til start i Le Mans. Ordet POP! utgjør en fremtredende del av Koons design i hans nyeste verk. I følge kunstneren selv skal ordet sammen med strøkene av grafisk vind, symbolisere kraften og farten i 8-serien BMW.



KOONS LEGGER SJELEN I SIN BMW 8-SERIE

BMW thrives on constantly seeking out new challenges.
Oliver Zipse
CEO BMW AG
Andy Wathol 1979 M1
Les også
Innholdet i denne artikkelen er laget av FA Creative og ikke av Finansavisens redaksjon.
Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelige, gi oss gjerne beskjed på epost: content@hegnar.no

Om artiklene fra FA Creative