
Vi lager innhold
som gir
resultater

Vi lager innhold
som gir
resultater
Om oss
Finansavisen Creative produserer og distribuerer innhold som gir nytteverdi til leserne. Vi hjelper med konsept og ideutvikling, foto, film og alt annet du måtte trenge for å formidle ditt budskap. Hos oss får du god oppfølging og veiledning, og muligheten til å distribuere ditt innhold til Norges mest attraktive målgruppe!
Noen av våre
prosjekter
NOMOS Glasshütte
Tangente er et av de mest kjente og ettertraktede urene fra NOMOS Glashütte og har på kort tid etablert seg som en ikonisk klassiker.
Derfor ga et samarbeid med Finansavisen Creative muligheten til å koble den ekslusive merkevaren sammen med Norges fremste ekspert på NOMOS, urmaker Trond Næss. Se kampanjen
Spesialutgave av Motor for Porsche
Vi ville skape oppmerksomhet og engasjement rundt Porsche 911. Løsningen ble en spesialutgave av Finansavisen sitt MOTOR magasin. Vi fjernet det redaksjonelle innholdet og Porsche fylte det med eget innhold; historien om 911. Logoen var tilnærmet lik MOTORs, men tydelig merket med annonsørinnhold.
Kapitalgapet - Hun investerer
Statistikk viser at det er et stort økonomisk gap mellom kvinner og menn i Norge. Et kapitalgap. Men hvordan få oppmerksomhet rundt dette?
Jo, bruke Kapital sin utgave med Norges 400 rikeste! Vi lagde en ny versjon som kun viste kvinnene på listen, med blanke sider der alle mennene skulle vært. Alle de hvite sidene formidlet mer enn tusen ord. Se video
BMW og vårt fantastiske land
Merete Moen testkjørte BMW iX3 som en av flere deltagere i den langsiktige strategien "Nestemann ut." Denne kampanje dykker dypere i forholdet nordmenn har til egen bil og fremtidens elektrifisering av kjøretøyparken. Merete Moen valgte å teste ut iX3 langs spektakulære norske fjord-og fjellveier .Les og se hennes tur her.
Norges første kvinnelige bilmagasin
ALD Automotive ønsket å sette fokus på kvinner i bilbransjen. Løsningen ble “ Norges første kvinnelige bilmagasin”.
Men kunne en gjeng med damer lage et bilmagasin som var like bra som alle andre bilmagasin på markedet, distribuert i et mannsdominert medie?
Rødstrømpe
Rødstrømpe handler om medieselgeren som skulle selge annonser, men som endte med å lage veldedighetskampanje!
Målet var å samle inn penger til Rød knapp, som jobber for å hjelpe voldsutsatte kvinner i Norge. Vi oppfordret alle menn til å kjøpe og ikle seg røde sokker i julesesongen for å vise sin støtte. Gjennom avisannonser fikk vi formidlet et viktig budskap til den målgruppen i landet med størst påvirkningskraft, men som også er svært vanskelig å påvirke.
Bak fasaden
EY ville vise en annen side av seg selv for å skille seg ut. Derfor bestemte vi oss for å vise frem alle de flotte menneskene bak bedriftens fasade. Vi formidlet deres historier, mål og ambisjoner, både privat og på jobb, og fikk et innblikk i kjerneverdiene og kulturen i EY. Bak Fasaden ga et varmt innblikk inn i en travel forretningshverdag.
“Økonomieliten” er innovatører og opinionsledere. Mange av de har ledende stillinger i privat næringsliv, og store nettverk. De har flere styreverv i andre bedrifter.
Økonomieliten har de høyeste inntektene, det største forbruket, og unner seg kvalitet og eksklusivitet. Dette gjør de til den målgruppen i landet med størst innflytelse både på forbrukermarkedet, og næringslivets innkjøp og investeringer.
Våre
produkter
Vi i Finansavisen Creative hjelper med å formidle ditt budskap til leserne. Vi skreddersyr kampanjer, og kan bistå med idé, tekst, bilder og film. Ønsker du distribusjon av ferdig innhold, så hjelper vi deg gladelig med det også! Målet er at vi sammen kommuniserer innhold som gir resultater.
Her er noen av våre distribusjonsmuligheter.
Fa Agenda
Våre native-plasser ligger på forsiden av Finansavisen.no, på Fa Agenda. De distribueres i det redaksjonelle CMS’et og ikke på bannerplass. Fordelen med dette er at artiklene får 20-30% av trafikken fra søk, som ofte er veldig gode klikk. Vi optimaliserer inngangene fortløpende, for å få best mulig resultat for kunden.
Fa Premium
Fa Premium ligger litt lenger ned på forsiden av Finansavisen.no, men har større format enn Fa Agenda. Den viser enten en eller to annonsører, siden det er mulig for én annonsør å kjøpe hele inngangen. Fa Premium distribueres også i det redaksjonelle CMS’et og ikke på bannerplass, så artiklene får mellom 20 og 30 % trafikk fra Googlesøk.
FA Agenda Banner
Artikkelen legges på annonseplass
Prises som CPM, som en digital annonse.
5 av de 10 beste content sakene målt har vært publisert hos Hegnar Media.
Content i våre publikasjoner topper indeksen for oppmerksomhet på målte printkampanjer.
I våre printmedier treffer du 200 000 unike brukere i løpet av én dag/utgave av Finansavisen og Kapital






















Vi har hatt gleden av å levere prosjekter til noen av landets største merkevarer

“Det er ikke hvor mange du treffer. Det er hvem du treffer, og hvor presist du treffer dem.”
Paretos prinsipp 20/80-regelen
Hovedbildet er det første som møter leserne og det som skal fange oppmerksomheten deres. Derfor er et godt bilde ekstremt viktig. Gjennom flere år i bransjen har jeg lært meg å formidle menneskers historier gjennom fotografering. Nå er jeg så heldig å få fortelle en bedrifts historie gjennom bildene mine.
Marianne, fotograf
"Som fotograf er jeg opptatt av å lytte til hva kundene ønsker å formidle med sitt innhold"
Vårt team
Vårt team består av erfarne spesialister med god digital forståelse og lidenskap for historiefortelling som skaper effekt



Ingrid Staalstrøm
Markedskoordinator
Mail: ingrid.therese.staalstroem@hegnar.no
Marianne Maroni Block
Fotograf
Mail: marianne.block@hegnar.no
Anna Christine Collett
Innholdsrådgiver (i permisjon)
Mail: anna.christine.collett@hegnar.no

Marius Brevig Karlsen
Ad Operations Manager
Mail: marius.karlsen@hegnar.no
Hvem er er Norges mest attraktive målgruppe?
På Finansavisen.no treffer du
800.000 unike brukere
hver uke. Vi har også 10 millioner sidevisninger i uken.
70 %
bosatt på Østlandet
72 %
menn
Snittalder
48 år
I våre printmedier treffer du
200.000 unike brukere
i løpet av én dag/utgave av Finansavisen og Kapital.
Leserne våre er innovatører og opinionsledere. Mange av de har ledende stillinger i privat næringsliv med store nettverk, og flere styreverv i andre bedrifter. Dette gjør dem til den målgruppen i landet med størst innflytelse på forbrukermarkedet og næringslivets innkjøp og investeringer.
De har de høyeste inntektene, det største forbruket, og er opptatt av kvalitet og eksklusivitet.
"FA Creative er løsningsorienterte og fleksible, og jobber etter å gi både kunden og sluttbrukeren best mulige løsninger!"
Ola Nordmann
"Kampanjen på Broom.no har gitt oss gode resultater."
Stine Fratras, marketing manager Renault Norge
Ta kontakt for en
kreativ og hyggelig prat
Send oss e-post til: maren.rostad@hegnar.no